Dispar mașinile pe benzină de peste ocean: când se forțează migrația la electrice și plug-in hybrid
Mișcarea de referință urmează unei interdicții similare planificate în Europa și ar putea accelera sfârșitul vehiculelor cu motor cu ardere internă.
California a solicitat ca toate vehiculele noi vândute în stat până în 2035 să fie complet electrice, fie hibride electrice plug-in, o mișcare de reper care ar putea accelera sfârșitul vehiculelor pe benzină.
Consiliul pentru resursele aeriene din California a votat în unanimitate adoptarea Advanced Clean Cars II, un plan la nivel de stat care impune vânzări de vehicule hibride cu zero emisii de 100% și plug-in.
Noile reguli stabilesc reguli anuale în creștere pentru vehicule cu zero emisii începând din 2026, dar administrația Biden trebuie să aprobe în continuare noile cerințe înainte ca planul să intre în vigoare.
California urmează Uniunea Europeană în eliminarea treptată a mașinilor cu motor cu combustie pentru a reduce emisiile de carbon legate de schimbările climatice. UE intenționează să impună o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale autoturismelor până în 2035, un regulament care va avea ca efect interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare cu ardere internă, inclusiv hibride plug-in, în bloc după acea dată.
California a evoluat mai repede decât guvernul federal și alte state din SUA în stabilirea unor standarde stricte pentru emisiile vehiculelor. Mai mult de o duzină de alte state au adoptat cerințele anterioare de zero emisii ale Californiei.
„Acesta este un moment istoric pentru California, pentru statele noastre partenere și pentru lume, pe măsură ce ne propunem o cale către un viitor cu emisii zero”, a spus președintele CARB Liane Randolph.
Oficialii din California au spus că regulile până în 2037 vor reduce cu 25% poluarea cauzată de smog de la vehiculele ușoare.
Perioada de introducere progresivă
Regulile impun ca până în 2026 35% din noile mașini vândute să fie hibride plug-in electrice, vehicule electrice cu baterie sau pile de combustibil cu hidrogen. Această proporție va crește la 68% până în 2030 și la 100% până în 2035.
Până în 2030, vor fi vândute cu 2,9 milioane de vehicule noi pe benzină mai puține, ajungând la 9,5 milioane de vehicule convenționale mai puține până în 2035, a spus CARB.
Steve Douglas, vicepreședinte la Alliance for Automotive Innovation, o asociație comercială care reprezintă General Motors, Volkswagen, Toyota și alți producători de automobile, a declarat joi că regulile CARB „sunt cele mai ample și mai transformatoare reglementări din istoria automobilelor”.
Grupul a spus că reglementările vor fi „extrem de provocatoare chiar și în California și în special în primii ani”.
California este înaintea regulilor federale privind emisiile de vehicule, care în prezent se extind doar până în 2026 și nu stabilesc cerințe anuale pentru modelele cu emisii zero.
Noua reglementare CARB le-ar permite producătorilor de automobile să vândă până în 20% vehicule PHEV până în 2035. Acest lucru ar putea stimula Toyota, care investește masiv în plug-in-uri și care a acceptat la începutul acestei săptămâni să recunoască autoritatea Californiei de a stabili regulile pentru vehicule.
Consilierul principal Tesla, Joseph Mendelson, a declarat că propunerea CARB „este atât realizabilă, cât și deschide calea pentru ca California să conducă în electrificarea sectorului de servicii ușoare”.
Propunerea CARB stabilește noi cerințe stricte pentru hibridele plug-in, care în prezent trebuie să aibă o autonomie complet electrică de cel puțin 16 km și în cele din urmă vor avea nevoie de o etichetă de autonomie complet electrică de minim 80 de kilometri pentru a se califica.
California este statul pionier
CARB proiectează că 183.000 din aproximativ 2 milioane de vehicule vândute în California în 2035 vor fi hibride plug-in.
Asociația comercială American Fuel & Petrochemical Manufacturers l-a îndemnat pe președintele Joe Biden și Agenția pentru Protecția Mediului să „respinge cererea Californiei de derogare a Actului pentru aer curat pentru a continua cu această interdicție ilegală”.
Grupul a spus că aprobarea federală „ar preda autoritatea guvernamentală federală extinsă autorităților de reglementare din California, numind efectiv guvernatorul Newsom și CARB ca țari pentru mașini și camioane pentru întreaga SUA”.
Biden a refuzat anterior să susțină stabilirea unei date ferme pentru eliminarea treptată a vehiculelor pe benzină. EPA lucrează în prezent la următoarea rundă de limite de emisii din SUA până cel puțin în 2030.
Șaptesprezece state din SUA au convenit să adopte regulile de emisii ale țevilor de evacuare ale Californiei, iar 15 au susținut cerințele pentru vehicule cu emisii zero. Un grup de alte 17 state a contestat decizia EPA de a restabili autoritatea Californiei de a stabili reguli de emisii, care a fost retrasă sub fostul președinte Donald Trump.